Vad händer under dagarna

Dagarna startar lite olika tider, beroende på när jag vaknar.
Jag har i alla fall börjat dagen med ett lugnt pass mjuka rörelser, för att komma igång.
Det känns jätte bra.
Stel som en pinne, men med lite försiktiga töjningar vaknar kroppen.
Det är nån blandning av meditation, yoga, mindfulness, feldenkrais, styrka mm.
Och vridningar.
 
Ett tag efter frukosten beger jag mej till gymmet.
Lika bra att få de gjort. Annars kanske jag fuskar.
Det är skit trögt att gå dit.
Känslan efteråt, när jag är på väg hem, är toppen.
 
På gymmet!
Jag tar det väldigt lugnt. (jag har tappat så mycket i sommar).
Det blir en tur på gå-bandet. Idag kom jag på nått, som gjorde den stunden mera givande & rolig.
Ist för att öka & sänka farten på löp-bandet, fick de gå i samma hastighet, och jag klev av, när jag blev trött, vilade en stund, klev sen på igen, pigg.
Så mycket enklare & smidigare, än att hålla på att ändra farten, när jag skulle gå/jogga.
 
Sen kör jag lite ben, i maskin & sen med hantlar/utfall/böj, step up -bräda.
Lite armar/axlar.
Pytte lite rygg.
Har rott nån tur också.
Stoppar in lite för höfterna också.
Avslutar med enkla mag / core & stretch övningar.
 
I badet har jag försökt träna höfterna mera.
Det går bättre än på land, (skonsammare) bra för rörligheten.
Fast, "belastningen" behövs, för brosket.
 
Cykling & promenader har det blivit en hel del nu, känns det som.
Skönt att vara ute.
 
Måndagar, cirkeln & träffarna flyter på.
Meditation på onsdagar.
Feldenkrais på torsdagar.
Å nästa vecka, börjar träningen på sjukgymnastiken för höfterna.
(sen tillkommer hand träningen)
 
Ja, så det är en hel del.
Å denna vecka, igår & idag har jag varit på föreläsning.
Jätte spännande.
Hypnos & regression.
 
Imorgon (torsdag),
ska jag handla till Cilla & R, som kommer hem från sin semester resa.
Sen är det feldenkrais.
Och på kvällen ska jag på en tillställning som handlar om "Runor och den nordiska mytologin med Älvahäxan".
- Vad är Runmagi?
De blir spännande.
 
Känns som om jag har glömt nått.
Inte undra på, för de händer ju en hel del!
 
Nog för denna gång.
Får se, när det blir dags igen.
Nattinatt
   
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0