Torsdag - söndag

25-9-2014!
Idag è det ingen vanlig dag, för idag är det Sofie`s födelsedag!
GRATTIS GUMMAN!
Ja, när man börjar bli "lite äldre", ja då får man jobba, även om man har födelsedag.
Så Sofie jobbade, kom in till stan efteråt, hennes fotbollslag hade match (och vann, Grattis/kul).
Sen var Sofie & Niklas ut och åt. Mysigt.
Jag fick träffa Sofie dagen efter och uppvakta.
Åkte med henne till H-dal. (hon hade kombi, där vi kunde stoppa in hundarna + buren).
 
Idag blev jag med hundar!
Mats lämnade sina två "vildar" hos mej.
"Lantisar" i stan, kul!
Vi gjorde en långtur upp i skogen.
Vi va nog ute nästan 1 1/2 timme, tror jag.
Jag ska ha dem tills på söndag!
 
Sofie kom och hämtade mej,
å så åkte vi till H-dal.
In med bägge hundarna hos henne.
Pinglan ska stanna hos Sofie i helgen.
Å jag tar Next.
 
Bengan kom och hämtade oss, mej & Next.
Så vi tillbringar helgen på Näset.
Vi hjälptes åt att fixa middag, vi gjorde korvgryta. Mmmm, så gott.
Gjorde en prommis. Annars slötitta vi bara på tv:n.
Gjorde kväll ganska tidigt.
 
Lördag,
Bengan till stan, t.o.r.
Hämtade Emma på bussen. Hon hade varit och hjälpt Marika å jobba.
Å jag tog en lång-prommis.
Först till pappa, å hälsa på.
Sen titta jag in hos Sofie & Pinglan.
Därefter gick jag upp till Håxås, hälsade på Gustaf & moster Karin.
Gick sen berget ner, Edevägen ner på Näset.
Å fy vad de blåste! Nästan storm.
(jag hade vaknat / sovit dåligt inatt också, för det blåste redan då!!).
Även om de var stormigt, så var det skönt med en prommis.
 
Fuskat med lunchen - blev en kombinerad lunch/middag.
Å så massa godis på de! Huvva.
 
Söndag -
Vaknade tidigt. Säkert för att vi ska åka tillbaka till stan på förmiddagen.
Lämnade Next hos Sofie först. Hon ska ta hand om hundarna, tills Mats kommer och hämtar dem.
Niklas åkte med till stan.
 
Åter hemma igen!
Tog och städade. Hundarna hade ju lämnat lite hår & grus efter sig.
Gick en sväng på gymmet. De gick trögt å träna.
Tog ett bad. De va skönt.
Kroppen är trött.
 
Resten av dagen / kvällen gjorde jag inget annat än å slöa, äta massa onödigt.
Och fladdrar fram & tillbaka med mina tankar...
Önskar att jag kunde sudda bort alla "dåliga" tankar & funderingar..
Jag vill ju bara ha de lugnt i skallen.
 
Tackar för denna vecka & helg.
Dags att sova; Ny dag imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0