Septembers sista dag

Tisdag 30-09-2014!
 
Imorse vaknande jag före kl.05!!
Kunde inte somna om. Men jag var inte pigg.
Klev upp, drack kaffe, läste dagens text.
Gick å la mej igen, satte igång en meditation, via datorn - Då somnade jag!
Skönt.
 
Efter frukost, gick jag på gymmet.
Idag värmde jag upp på cykeln.
Det gick bra. Fast jag fick lite ont under hö. fot. Trist.
Körde igenom programmet ungefär som igår.
Lätt, sakta, försiktigt, lugnt, koncentrerat.
Avsluta inne på mattan, med några rygg / mage / höft - rörelser.
 
Jag gjorde en "sista minuten grej",
Plockade ihop lite matnyttigt och lämna hos Sandra.
Hon kommer hem med tåget, halv 2, och ska börja jobba kl.14.
 
Sen tog jag cykeln till Lungviks HC.
Idag börjar ACT - träffen.
Vi var 6 st, 1 saknades.
Det blev mest en genomgång och informations-träff idag.
Nån mindfulness övning, och avslappning.
Sen fick vi fylla i några papper (igen).
Om smärta mm.
Och jag fick äran att vara en "God förebild", de var kul.
(bara för att jag klev upp, och ändrade sitt-ställning, och talade om, att jag INTE kunde sitta så länge!).
Man ska säga vad man känner...
Och framför allt, inte sitta å "få ont/må dåligt" av hänsyn till andra.
Ingen som tackar en för det!
 
När jag cyklade hem,
så fick jag känslan av, att äta årets (kanske) sista mjukglass.
Så jag cyklade till Ica Maxi, köpte en glass, satt där i solskenet, och njöt.
Det var jag värd!
 
Hem, fixade kaffe.
Sen gick jag upp till ÖSK/Solliden och satt, med utsikt över Storsjön/fjällen och njöt av solen, och septembers sista härliga, underbara höstdag.
En skön känsla.
 
Å nu ligger jag och slappar.
Till middag blev det omelett. Orkar inte fixa nått annat.
Ikväll ska jag se andra delen av JÄVULSDANSEN.
Ett program ALLA borde se.
 
Kan bara säga,
att jag känner mej nöjd.
Tacksam. Stark. Och klok!
Haha..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0