Vecka 41

Oktober fortsätter....
 
Lchf!
Jag ska försöka prova det, och se om det passar mej.
Jag har gått upp i vikt, magen är som en spärr-ballong, och jag känner mej olustig!
Så jag ger det en chans..
 
Cilla hjälpte mej med några förslag, och goda råd.
Allt går ju att läsa sig till, men fy vad massa det är att hålla reda på!
Jag får börja lite smått.
(jag har lite motstånd till, att börja äta "fett". Grädde, ostar å sånt, känns konstigt).
Att utesluta mackor, pasta, potatis, det går lättare.
Men det är en djungel av allt.... hoppas jag lyckas.
Och att det funkar på mej.
En dag i taget..
 
Måndagen full rulle.
Jag MÅSTE lugna ner mej nu.
Inte bra när jag håller på, som jag gör.
(måste vara därför jag sover sämre, jag tycker också att jag tappar mera hår).
Men jag har så himla svårt, att "bara göra lite/lagomt".
 
Tisdagens ACT, var 2 träffar på samma gång.
Vi höll på i 4 timmar.
Det är en himla tur, att vi har möjlighet att ligga ner, på sköna madrasser. Och att vi alltinerar mellan att sitta, stå, ligga & röra på oss.
Och att alla har smärta, så vi förstår varann...
Intressant träff, bra övningar & meditation.
Så himla skönt, att varva ner, och känna in kroppen.
Det behövs verkligen.
Jag cyklar ju dit, och idag när jag skulle iväg, så hade det börjat små-regna.
Inte så kul.
Å jag hann inte gå in och byta till regnkläder, utan cykla iväg, så jag blev lite fuktig.
Men de gick de med!
 
Jävulsdansen,
En serie i tre delar, om medberoende.
Idag var det så många känslor som kom.. jag började grina tre gånger.
Så mycket jag känner igen.
Å jag tycker så synd om alla. Så mycket SKIT och elände folk har fått gå igenom.
Ja, det var jobbigt att se, men så nyttigt.
Jag önskade att ALLA hade sett det.
Många skulle bli berörda. (å vissa inte).
Alla är vi ju olika.
Men för de som vågar erkänna.... de blir berörda.
KRAM till alla berörda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0