Piss start på dagen!

När den dåliga spiralen sätts igång, ja då spinner den på!!
 
I morse hade jag en piss start.
Kände mej ganska ledsen. Inte mycket kändes bra.
Då kommer massa saker, som får mej att bli "down".
Mycket sorg.
Missnöje.
Irritation.
Mutter och butter...
 
Ja, jag kan räkna upp hur mycket som helst..
 
Så jag satt där på min yoga-matta och försäkte "väcka" kroppen.
Tårarna rann, mer eller mindre.
 
Jag tänkte,  - att idag skiter jag i träningen.
Vill inte, orkar inte.
Jag tänker bara vara.
 
Men, så tänkte jag,
- Att det är bättre om jag går iväg och rör på mej.
Jag mår bättre efteråt.
Och det går att träna lite, försiktigt, långsamt & väldigt lätt.
 
Så jag gick.
Jag tog det jätte lugnt.
Och det var så himla skönt, då jag var klar med träningen och fick gå in i stretch-rummet,
och bara ligga där, och låta kroppen landa.
 
Och när jag kom ut från gymmet, i friska luften, Gud så härligt det kändes då.
Då mådde jag bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0