Nu är det slut

Ja, idag var det sista gången för höft-träningen på sjukan.
Nu har jag fullföljt ARTOS-SKOLAN, med teori & träning..... så får se hur fortsättningen blir.
 
6 veckor har gått fort.
Bra att haft ett ställe med en duktig & van sjukgymnast (gällande artros) att gå till.
Hon har varit där och visat/"rättat till"/ justerat om/  .... bra på alla sätt.
 
Svårast har varit att stå på ett ben, och jobba med gummi-band.
(ont som bara den!! sån svårighet att stå på ett ben).
Den övningen var inge kul alls..
 
Svårt var också, att ligga på rygg, gå upp med rumpan/höften & sträcka ut ett ben (i taget) de gjorde ont i ryggen, ljumsken. Stel i höft-böjaren, va jag också.
 
Plankan - Ja den är ju som den är!! Ibland gick de "okey", nästa gång, nästan inte alls!
 
Bättre gick det med de övriga,
jag kände att jag fått lite bättre balans & styrka, både i "trapp/bräd-gång", på madrass, vipp-brädan, tyngd-överföringen, & boll-kastningen.
Skönt att något blivit bättre.
 
Drygt 2 veckor sen röntgen.
Ännu har jag inte hört något.
(Märit var in å kolla, svaret var skickat till HC, men ingen har hunnit läsa & meddelat än)
 
Väntar med spänning...
Både på röntgen-svaret, och på ev. fortsatt "behandling" mm..
 
De onda finns ju kvar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0