Morbror, R.I.P

Bodums Kyrka, Fredag den 10-10-2014, Rossön.
 
Resan dit gick bra.
Vi stannade i Ström, och hämtade "hand rosen" vi hade beställt.
Vi kom fram i god tid, så vi åkte till Moster Alice.
 
Vi hann vara där en stund, innan Moster Agneta kom.
De hade planerat att åka för att se Morbror en sista gång.
Min kusin Micke, Morbrors son, hade inte sett honom.
Så vi åkte till kyrkan.
De andra gick dit för att se.
Inte jag.
 
Jag gick till Mammas grav.
Jag hade med mej en färggrann ljung i en vit korg, som jag satte dit.
Tände ett nytt ljus i lyktan.
Cilla hade skickat med ett fint "hjärt-ljus" som jag också tände. De lös så fint.
Och Morbror Allan hade satt en ljung där, och plockat mossa å satt runt. Det var så fint. Å snällt gjort.
Tack morbror Allan.
 
Så dags för begravningen..
 
En fin stund.
Micke satt främst, bredvid Kusin Roger.
Morbrors syskon var där.
Jag och några till kusiner, övrig släkt och vänner.
Vacker musik, och fina blommor.
Många fina tankar och känslor...
 
Jag såg när jag gick fram till kistan, att de "kors" prästen gör av jorden, då hon läser,  - Av jord är du kommen...
bildade en "ängel", det var fint.
(sist jag var på begravning, då såg jag ett hjärta, i korset, de var fint).
 
Efter stunden i kyrkan,
var det samling till fika mm.
Där sjöngs det igen, prästen läste minnes-foner, och några höll tal. Fina och rörande tal.
Han var ju speciell, min Morbror Ove.
 
Så till dej, Morbror Ove,
Du lämnar efter dig ett stort tomrum i skogen, där hemma och i hjärtat.
Så många fina, speciella "härliga" uttryck du hade.
Ditt minne lever kvar..
Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0