Medberoende

Ja, medberoende kan man vara på många sett, av olika anledningar.
Jag är det av flera skäl!
Och jag kommer säkert få jobba med detta, under hela mitt liv.
Men de gör jag så gärna..... bara det blir bättre.
Och det kommer det bli.
JAG kommer bli bättre.
 
En del av mitt medberoende, gäller min pappa.
Såklart vill jag stötta och finnas till för honom.
Men så länge jag gör det på "mitt sätt", när det gäller "någon annan/pappa", blir det inte bra.
Jag måste släppa kontrollen, och acceptera HUR han är....
Han får leva sitt liv, precis som han vill..
Och jag ska sköta mitt.
 
"Släpp taget, och låt gå"..
 
Inte enkelt, men det går.
Och det kommer bli så skönt sen, då jag SLÄPPT KONTROLLEN.
 
Det finns bara en sak jag ska göra,
och det är att TA HAND OM MEJ!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0