Fönsterbyte

Så var det dags!
 
In genom dörren passera tre grabbar, hantverkare, tidigt i morse.
Förberedd var jag. Jag hade plockat undan allt, i fönstren och möbler, så det var bara att sätta igång.
Vilken fart!
Och vilket stök.... å vilket oliv..... å vad skräpigt!
 
Ut med de gamla fönstren.
Såga bort de gamla fästena. De gick undan.
 
Sen gjordes en del små fix.
De skulle "passas in". Fogas. Tätas.
Å så dit med de nya.
Tjusiga.
 
Ja, de höll på hela dagen.
Skit snyggt.
Tack för de.
 
Städningen efteråt..... den va jobbig!
Huvva!!
 
Lite "efter-jobb" ska göras också.
Nån plåt ska på, på utsidan. Å det ska målas.
Och på insidan ska de "lagas" lite här & där.
 
Så, jag kan inte riktigt ställa iordning allt ännu.
Men tids nog.
 
Jag har iaf börjat putsa dem.
Å det är något jag INTE gillar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0