Ännu en höst-månad!

Onsdag, den 1-10-1014!
 
Då välkomnar jag denna månad... och inser att nu börjar en lång, mörk, gruvsam & trist årstid.
Men, även den har sin tjusning.
 
Vädret är ännu okey, ganska varmt, solen värmer.
Å jag vaknar lika tidigt i dag också.
Hann med några lugna rörelser på mattan, innan frukost, för att sen cykla iväg till sjukgymnastiken.
Idag var det BARA jag där..  (jag skulle få en "guld-stjärna" av sjukgymnasten, för att jag var så flitig).
Men som jag sa till henne, - Jag är här för MIN skull, och för att lära mej att göra rätt.
Inte för någon annans skull.
 
Vidare till gymmet.
Å idag hoppade jag över uppvärmningen (hade mera ont idag, så de fick räcka med den värme jag redan hade)
Jag körde igenom ben, armar, axlar, sidoböj, och så lite på mattan.
F.r.o.m idag, har jag "antagit" en utmaning under oktober månad. Att stå i "planka" i 60 sek/dag.
Och idag gick det bra.
 
Effektiv på telefon idag.
Jag har pratat med Pappa, Cilla, Sandra, Bror, Angelica.
Inte ofta jag pratar med så många.
 
Sen hade jag en träff med Malin.
Vi tog en fika på Svennsons Kafè. Å så en prommis.
De var trevligt.
 
Och OSHO- meditation blev det också.
Kundalini - skakning/dans/sittning/avslappning.
Sen avsluta vi med mantra-sång.
Skön avslutning på denna dag.
 
Det jag tänkte så starkt på igår, har jag (försökt) börja med idag.
Att vara mer "rak", och säga vad jag tycker & känner.
Jag kan inte ta hänsyn till "vad jag tror att alla andra tycker & känner",
Utan jag bör göra och säga som jag vill.
Tänk på det!
   
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0