Spännande vecka..

Måndag 24/11-2014!
Vaknade för tidigt, igen.
Klev upp, drack lite kaffe & njöt av tystnaden, kröp sen tillbaka en stund, skönt.
(blev uppringd av en telefon i morse, som "ringde av sig själv" = ingen som va i andra ändan!)
(så jag skickade ett mezz, å skrev - Nu har den ringt igen, din mobil!) Haha..
 
Pigg som en lärka ;)
Tog jag mej en morgonpromenad upp till Ica Kvantum.
Skulle ha lite kaffe, sen blev de lite annat som & gott (typ. "kola-remmar") (måste sluta med dessa!).
 
Trist väder, de var "ALL-VÄDERS-SKO-VÄDER"!
(undra om det finns sådana, till vuxna).
Jaja, det var iaf blött/slaskigt på vägen, så både skor & strumpor blev blöta. Å jag hade klätt mej FÖR varmt, så jag var tvungen att ta av mej jackan inne på affären. Höll på att "krevera" innan jag var hemma.
 
Ner i källaren, för att hämta upp lite "jul-pynt".
(jag hade INTE tänkt att göra så mycket inför 1:a advent).
Utan skulle bara kolla OM jag hade nån belysning.
Men nu så är de pyntat, både här & där.
Bytt dukar, satt fram stakar & stjärna, lite röda fina ljus + ljusstakar, å nån julblomma.
Å så rött, fint & mysigt det blev.
Så nu är 1:a advent Välkommen!
 
Dags för måndagens varmvatten bad.
Så skönt, att få kliva ner, i denna varma härliga bassäng.
Lagomt för kroppen, med lätta rörelser i vattnet.
Å så blir jag så matt & trött efteråt.
Å skön i kroppen.
 
Gick förbi affären på hemvägen.
Jag hade fått paket - Julklappar ;)
Spännande.
 
Fixade klart med allt de sista,
så härligt när det är städat och pyntat.
Riktigt trevligt.
 
Gick ner på stan en sväng.
Hade fått i uppdrag att checka lite åt Sandra.
Så de blev lite smått & gott.
Slank in på bibblan på hemvägen - hade fått 3 böcker som jag beställt.
Så nu ska här läsas, avkoppling.
(lika bra det, eftersom jag nu kommer att bli utan både dator & internet under några dagar). SKÖNT.
 
Packat har jag gjort.
Imorgon har jag fullt upp!
Först en träff med sjukgymnasten och feldenkraise.
Sen till Lungvik & grupp-träff med ACT-gänget.
Å därefter sätter jag mej på tåget - och DRAR TILL FJÄLLS!
Å det ska bli så himla skönt..
(PS/ Ute faller snön....)
 
Ha de bra, för det ska jag!
        Fånga Dagen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0