Dagarna rullar på!

Ja, dagarna går.... veckorna går, passerat mitten av november!
 
Inge kyla, ingen snö, härligt!
(jag tog t.o.m. ut cykeln i helgen)
 
En Dag I Stillhet
I lördags var jag ut till Birka, på en dag i stillhet/tystnad.
Så himla skönt..
Och tur hade jag med skjutsen också. (hade planerat att åka med Inger, men så fick hon förhinder. Å ingen buss gick....Då såg det mörkt ut ett tag...  Fick då tag på Eva, hon hade bil, men visste inte hur hon skulle göra, för hennes glasögon var trasiga, så hon kunde inte köra! Då erbjöd jag mej å köra, Å då löste sig allt! Vi kom båda iväg.
Toppen.
Dagen var fantastisk, som den brukar.
Massa guidade meditationer, både inne & ute. Många fina texter. Flera andra sköna övningar, och så tystnaden såklart!
Och en super god vegetarisk soppa, mums.
Nått nytt som jag upptäckte denna gång, (när vi skulle gå runt på Birka och titta på sånt vi uppfattade som "fint & intressant") var hur intresserad jag va av konst, och vilka känslor "verken" gav... intressant.
Känslosam var jag..
 
Sen fick jag en liten återblick i minnet, av när min bror tog examen där, på Birka, som fritidsledare.
Det var också en fin känsla.
Matsalen som vi satt i då, åt jag i under denna dag.
Bänken som vi satt på, och väntade på min bror, väckte också känslor.
Ja tänk, att min lille bror har gått där... en gång för länge sedan.
 
Hemma igen, kröp jag ner i ett hett bad.
Å så skönt.
Resten av kvällen slappade jag bara... och mådde gott.
 
Söndag,
Då plockade jag fram cykeln, och drog iväg ut på Frösön, bort till Valla.
Där var de innebandy matcher hela dagen.
Sofie var där med sitt lag, de spelade 2 matcher. Tyvärr blev det ingen vinst i dag.
Kul å se iaf.
 
På kvällen gick jag på Ica Kvantum å köpte kola-remmar ;)
Bara för att!
 
Måndag!
Så skönt att ta det lugnare..
Lite småfix, sen var jag å bada, härligt.
En träff på sjukan, hos arbetsterapeuten, för koll av fingrar & händer. (hon tyckte jag hade "symtom" av artros!!) Haha... de fanns en del "hjälp-medel" att ta till... Undvika sånt som ger mer problem! Och använda stöd. Mm.
Så jag ska väl börja använda mina stödskenor... få se OM jag fixar nått för tummen. Sträcka ut fingrarna.
Ingen CR. (skönt med hemma-kväll, i lugn & ro).
Helt nöjd av dagen hittills!
 
Å i morgon händer annat!
Fortsätt göra det som känns bra!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0