Sjukvården, ja de gör så gott de kan!

Man ska vara glad, för varje dag man slipper tillbringa på sjukhus mm...
 
Vi har jätte bra sjukvård & omsorg här i landet.
Duktig vårdpersonal mm
Bra & fina sjukhus..
Men, allt har en baksida!
 
Jag har nu under 2 dagar, hört olika personals/läkares frågor och undersökningar av patient/er.
Man hör tydligt vilka som "lyssnar", undersöker noga. Eller ytligt.
Inte så lätt alla gånger, att ställa rätt frågor till patienten.
Inte alltid så lätt för patienten, att förklara.
Och vid "förvirring" ännu svårare.
 
Mycket (viktig) information, kan "försvinna" på vägen.
 
(Jag brukar ibland tänka, att man egentligen borde söka vård hos en veterinär, för jag tror de "undersöker" mer/på ett annat sett).
 
Men allt är viktigt,
både att lyssna, och undersöka.
 
Jaja, min far har iaf bra svar på alla prover & undersökningar.
Men problemet kvarstår.
Mera tester & samtal imorgon.
 
Hoppas de finner orsaken / problemet.
 
(Jag känner av allt som händer, jag blir påverkad!)
 
Önskar att allt löser sig, på bästa sätt.
Kram Pappa.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0