Nytt för idag!

Nu har jag gått ut & in genom min nya dörr.
Provat den nya ringklockan.
Å provlåst! Både låst & låst upp, kul.
Ingen brevlåda, men ett kikhål ;)
Och förhoppningsvis blir ljuden mindre, från trapphuset.
 
Städa har jag också gjort!
Usch vad dammigt de va i hallen.
Även på bänkarna i köket.
Å säkert över hela lgh!
Fast, den får jag ta eftersom, orkar inte mera nu!!
 
Jag som "alltid" varit så effektiv.
Å är det ännu.
Tydligen.
 
När jag märkte att det började vara klart med dörren.
(den var stängd, och hantverkaren var på utsidan, å gjorde nått).
Började jag städa.
Dammsög golvet, tog sen och torkade golv / väggarna.
Och (inte dörren) men listen runt.
 
Sen kom hantverkaren och sa;
- Nu är det klart. Du behöver inte... - Jag ser att du redan varit där... (jag hade torkat på hans ny-fogade-list!! PINSAMT!
Typiskt snabba/effektiva JAG.
 
Han bad om lite vatten, torkade bort, det jag hade kletat ut!
Och sen FOGADE han OM.
Sen sa han; - Nu è det klart. Det torkar på ett par timmar. Men du kan vänta tills imorgon med att torka.
Okey, sa jag.
 
Jaja, inte lätt.
 
Efter städningen, dusch & lunch,
tog jag en sväng ner på stan. Bara för att sitta å titta på folk en stund.
För nått annat orkar jag inte göra. (ont i ryggen, j###a städning).
 
Satt där på stan, å kolla folk.
Alltid lika spännande & kul. Man får se så mycket!
 
Tyvärr har solen blåst bort.
Och för tillfället småregnar det.
 
Blir till att mysa i soffan då.
Tack å Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0