Modell

Idag har jag provat något jag aldrig gjort förut!
Jag har suttit "modell".
"Smink-modell".
 
Jag hade anmält mej, och blivit uttagen.
Jag tänkte, "att det kunde vara kul å se, hur jag blev, när någon sminkade mej".
(jag har knappt använt smink, sen jag gick högstadiet, tror jag..)
 
Jag fick börja med att bli fotograferad.
(det ska vara ett före foto & ett efter)
För att kunna se skillnaden.
Jag gillar inte att bli fotad. Jag kände mej väldigt obekväm. Svårt att vara avslappnad.
 
Sen var det dags att sätta igång.
Hon visade, och berätta och plocka fram de hon tyckte skulle passa mej. "Mina färger".
Hon använder sig av mineralsmink.
Borstar, och penslar, breda & smala. Olika färger. För olika ställen.
Ja, det var en hel djungel....
Å jag var inte så intresserad av det. Utan jag var mest nyfiken på resultatet.
 
Hon börja med att "plocka"  lite av mina ögonbryn!
Sen fick jag titta, hit & dit, upp & ner, blunda fram & tillbaka, medans hon sminka.
Hon jobbade från ögonen, kinderna & avsluta med läpparna.
Jag tror jag satt en timme i den där sminkstolen.
 
Och så avsluta hon med en ny fotografering.
(dessa bilder, kan hon komma att använda i sin verksamhet/reklam mm).
Så JAG kanske dyker upp nånstans..
Som modell!
Haha.
 
Jaja, det var en annorlunda och för mej, ovan situation.
Men nu har jag testat i alla fall.
 
Och jag tycker INTE att jag blev bra.
 
Kanske beror det på färgerna.
Eller på hon som sminkade.
 
För min del,
så tycker jag,
Att min naturliga skönhet, är finast!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0