Inför Morsdag

Morsdag på söndag!
Därför åker jag till H-dal/Rossön/Nagasjön i helgen.
 
Jag installerar mej hos min far. (han è inte hemma).
Där har Cilla varit å fixat, så de är såå fint.
Härligt väder, soligt & VARMT!
 
En enkel middag (korv på OK),
kaffe på Näset, och en hel del prat.
 
Kvällen tillbringades på balkongen, så himla härligt väder.
Cilla titta förbi, då hon sluta jobbet.
Jag ville inte att kvällen skulle ta slut..
Njuter av värmen, lugnet & tystnaden.
 
Lördag, En Tur På Graven
Skulle låna pappas bil..... Tro den starta!!  Nej.
Då fick jag (som tur var) låna Cillas bil.
Vädret var trist idag.
Fast, när jag började närma mej Rossön och graven, så sken det upp.
Helt otroligt!
 
En fin stund vid graven.
Solen sken..
Någon hade planterat lite blommor där, de var fint gjort.
 
Hälsade på mammas kusin, Ingrid.
Hon fick en blomma, som "tack"
Träffa även mammas kusin, Ines.
 
En sväng till Nagasjön,
Å där är så mysigt.
Har en del att fixa med, i stugan, efter höstens storm!
 
Fick kaffe hos Maggan & Roger.
Trevligt, å gott.
 
Har kunnat stanna längre, men de får bli en annan gång.
 
Hem, blev bjuden på middag hos Cilla & Rickard.
Trevligt, gott.
 
Tillbaka i lgh, hos pappa.
Väldigt tyst & lugn kväll.
 
Söndag, MorsDag!
Idag var det grått på himlen.
Så det blev en inne dag.
Så slö & slapp..
 
Middag på Blå,
Cilla bjöd mej på "Mors-dags-middag".
Å så fick jag en blomma, ett fint kort & choklad.
Sofie bjöd på kaffe, och jag hade köpt nån tårta.
 
Så jag, som sagt att jag inget skulle ha, på morsdag,
fick en massa trevliga saker, både mat & present.
Tack Mina Fina Älskade Döttrar.
(Sandra va inte hemma, hon è ju på Mallis).
 
Och skjuts hem fick jag, med Niklas.
Vilken tur jag har.
 
Han släppte av mej på sjukan,
jag skulle dit å träffa pappa.
 
Äntligen hemma!
Skönt.
Borta bra, men hemma bäst.
 
Nu är jag trött.
Bäst å sova, och ladda inför kommande vecka.
De kommer hända lite då..
Spännande ;)
 
Tack Å Hej!
    Tack För Denna Morsdag!
 
PS/ Jag saknar min kära Mor. DS/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0