Hatar mina Down dagar!!!

Faan på ren svenska!!
Jag blir så jäkla sur på mej själv.
Att det ska vara så himla svårt, att hålla humöret & orken uppe.
 
Måndagar verkar vara nått speciellt också.
Undra, om det kan bero på att jag har "vilo-dagar" under helgen??
Men, det känns så skönt när det är helg, och jag vet att jag är ledig från träningen.
Så de är nog inte p.g.a. det.
Fast, kroppen kanske blir "slö" i alla fall, utan att jag fattar det!
 
Sömnen är ju hel-knepig.
Och jag tänker för mycket. Måste sluta med det.
Jag ska göra mera som jag känner.
 
Idag skulle det komma hantverkare och börja byta lgh-dörrar.
(så av den andledningen, kände jag mej "stressad/ur gängorna" också).
Urbota dumt!! Men så reagerar jag nu för tiden.
(de handlar om kontroll, Jag vill veta NÄR nån ska komma. Så jag kan planera).
Skit jobbigt!
 
Jaja, när de väl kom.
Så började de längst upp i trapphuset.
Så de è bara å vänta, tills de kommer ner på min våning!
Och när de väl kommer. Så kommer de såklart gå bra.
 
När jag har "skit-dagar" så får jag mera värk.
(och har jag mera värk, så blir det ofta skit-dagar).
Och när jag har mera värk, så blir jag så himla trött.
(jag har "power-nappat" 2 ggr/idag).
+ att allt blir ännu värre, än de redan är!
Skit, skit, skit...
 
Å så när jag är "känslo-down",
ja då stoppar jag i mej ALLT som går att stoppa i sig!!
Vare sig jag är sugen/hungrig eller inte.
Å hur mår man då!!?
Inge bra.
 
Höll nästan på att strunta i badet också.
Men jag gick iaf.
Satt i skogen en stund, på vägen dit.
Det var jätte skönt. Solen titta fram och fåglarna sjöng så vackert.
Då kändes det lite bättre, ett tag.
 
Surra med en tjej i badet, så tiden gick fort i bassängen.
Och prata med "bad-värdinnan" om mina tider. Så nu har jag koll på det.
 
Vila, en stund innan jag drog iväg på kvällens möte.
Bra med Al-anon träff.
 
Jag är ändå nöjd med denna dag.
Jag har gjort massor, även fast dagen var jobbig & trög.
Hoppas på en bättre dag imorgon.
Tack & Gonatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0