Frizzan + biståndshandl. +"date"

Idag är en dag som inte innehåller så mycket!
Fast, man vet ju aldrig..
Lite extra har det redan blivit.
 
Jag känner att jag ska släppa taget,
om så mycket som möjligt, för att kunna börja må bra själv.
Men, lite lägger jag iaf mej i!!
Så de så!
 
Det ska göras en "vårdplanering" inför min pappas hemgång.
Och jag pratade med handläggaren som har hand om ärendet,
och sa min mening, bara.
Mest för pappas del, egentligen.
(för ibland, kan man bli "sjukare än vad man egentligen är!)
Och det vore ju väldigt dumt & olyckligt.
 
Sen hade jag tid hos frizzan.
Dags att putsa lite.
Och med en gammal vän som frizza, så blev det en hel del surr.
Trevligt.
Och fin i håret blev jag också.
 
En "date" hann jag också med!
Med min käre bror.
(det är alltför sällan vi ses, tyvärr).
Men idag hann vi träffas en stund, över en kopp kaffe.
Han hade haft en körning ner till stan & sjukan.
Hemma har de (igår 26/5) fått en älgkalv.
Så egentligen har han behövt vara hemma å "sytta" älgbebis.
 
Sen gjorde vi sällskap upp på avd och hälsade på våran far.
Det tyckte pappa va trevligt. Att få träffa oss bägge.
Pappa "ser och är" piggare, än vad han själv säger.
(det är för mycket negativt hos honom, tyvärr)
Han vill gärna tala om HUR dålig han är, och hur jobbigt det är.
(Å de vill jag inte höra!)
Så när vi (jag & min bror) avledde honom från "sjukdoms-prat" och pratade om andra saker, bla. om bilar på en tavla i korridoren, blev han "som vanligt" och "glömde" sig för en stund.
Så det pappa egentligen behöver, så är det fokusera på annat!
Prata om allt annat än sjukdomar..
Sen visa pappa oss tydligt hur pigg & stark han är.
Han LYFTE rollatorn och snurra ett halvt varv!!
Han sa att han hade gjort så inför sjukgymnasten, och den hade bara gapat.
Å de kan jag förstå.
 
När det gäller mycket hos min pappa,
så är det VILJAN som gäller.
VILL = KAN.
 
Och det har jag sagt till pappa,
allt hänger på dej.
Så de så!!
 
Jag tänker då inte "dalta".
Aldrig.
Jag säger som jag känner/tycker.
 
Jag tänker "släppa så mycket som möjligt",
och bara göra det som känns rätt för mej.
 
Tjoho!
 
Nu skiner solen och det har blivit "lite" varmare.
Så jag ska äta middag, och sen bege mej UT!
Och Må Gott.
  Ha En Fortsatt Trevlig Dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0