En tur till Alsen

Idag har jag fått varit med om nått annorlunda!
Tack vare goda vänner.
 
Och ett underbart väder.
Härligt!
 
Vi var ett gäng som skulle till en rastplats utmed Alsen - sjön.
För gemenskap, mat, sång & musik.
 
Några vandrade (pilgrimsvägen) dit, från Nälden.
(det skulle jag gärna följt med på, om det inte vore för mina ljumskar/höfter).
Så jag fick nöja mej med att åka bil.
De som hade vandrat, tog å "bada" innan maten!! (huvva vad kallt).
 
Väl framme, så fick vi sätta oss vid dukat bord.
U-G hade fixat kyckling, ris, sallad, bröd, dricka, kaffe & kaka.
Vi var 12 st. De flesta hade jag träffat förut.
 
En avkopplande, skön stund ute i naturen, var precis vad jag behövde.
Att bara dela denna gemenskap, utan att prestera nått.
Kändes väldigt rogivande.
Tack för en trevlig söndags-utflykt.
 
(PS/ jag körde tillbaka till stan, tur de, så slapp jag sitta å vara åkrädd, med damerna! /DS).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0