En Härlig Cykel Tur

Idag gjorde jag nått bra, härligt & skönt!
 
De småregna och var helgrått på himlen.
Men jag tänkte, "klä dej rätt, och ge dej iväg ut"!
Å så blev det..
 
Plocka fram regnstället, fixa fikakorg, och tog cykeln och drog iväg.
Det blev ut på Frösön, jag ville vara vid vattnet.
Cykla efter stranden bort till bron över till "annersia".
Där vek jag av, in på cykelvägen förbi gamla "Frösösjukhus", å bort mot Valla.
Hamnade bland en massa villor. Kom sen ut på vägen ner mot gamla färje-stället.
Hittade ett trevligt ställe nere vid vattnet. Med en härlig utsikt bort över sjön & fjällen.
Super mysigt.
Kaffe, snoddas & negerboll, muuuuums!
 
Bestämde mej för att ta vägen upp mot Frösö Kyrka.
Jag gick, det var mycket uppför.
På vägen upp gick jag förbi Peterson-Bergers "Sommarhage".
Dit ska jag gå i sommar. När blommorna kommit igång.
 
Och efter vägen såg jag den lilla stuga, som min bror bodde i, under ett tag.
Fint & mysigt ställe. (men inte på vintern!).
 
Väl upp vid Kyrkan.
Vilken fantastisk utsikt det var där.
Helt magiskt.
Ska prova komma dit nån gång, för att se solnedgången.
 
Därifrån bar det iväg utför...
Skönt att få vila benen.
 
Nere vid korsningen mot Lövsta, tänkte jag, - att de var lika bra att ta vägen runt Frösöberget,
när jag ändå var på gång!
 
Så nu blev det uppför igen.
Mycket uppför..
 
Såklart fick jag för mej, att jag skulle upp till Utsiktstornet också!
Bara att fortsätta knata..
 
Uppför, uppför, uppför...
 
Väl uppe, gick jag upp i tornet.
Å vilken utsikt!!
 
Tänk vilken skillnad det blir, när man ser allt på detta sett.
 
En bit ner i backen, hitta jag ett bord. Satte mej där å fika, igen.
Så himla gott, och mysigt.
 
Men nu så, blev det utför, hela vägen ner till Frösö-bron.
Å de behövde jag, efter denna tripp.
 
Efter denna härliga cykeltur, med denna vackra utsikt & natur.
Känner jag,
att jag skulle vilja ha en liten stuga, i skogen, högt upp, med utsikt över sjö, fjäll & skog.
Tänk vad härligt...
Drömma, drömma.
 
(jag tänkte på under svängen jag gjorde, vad mycket fina hus det finns, men även massa fula/konstiga.
Och nått som är säkert är, att ha en villa i ett bostadsområde, de skulle jag aldrig vilja ha!
Utan ska man ha hus, ska man bo "på sidan om", utan en massa grannar!)
Och helst såklart, med ett drömläge.
 
Ja, det blev ett långt inlägg, efter en lång cykeltur.
Å jag är super nöjd med min tripp.
Det känns, både här & där.
Å att vistats i naturen, är balsam för själen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0