Vilken dag!

Jag bör nog dra i handbromsen!!
Vad irriterad jag blir, att jag är så känslig.
Att jag så lätt "går igång" och börjar stressa på....
Vill inte de!
 
Vad är det jag försöker bevisa??
Å för vem??
 
Ja, att jag vaknar tidigt, beror på att "inom mej" händer det mera än jag förstår.
Jag har dragit upp tempot.
Måste stoppa.
Nu!!
 
Jag visste ju innan jag vaknade vad jag skulle göra under dagen.
Så på gymmet var jag redan strax efter 9!
Och jag hade nog redan lyft mina vikter (i tanken) innan jag äns klivit av cykeln.
De blev en halvdan stretching, men en skön och avkopplande stund i bastun.
 
Innan promenaden till Lungvik & Mindfulness träffen,
tänkte jag prova läsa "meditations-läxan".
Etik, hur kul va de!! Tung läsning (beror nog på att jag känner mej stressad).
Så den la jag undan. Ingen mening att prova läsa.... fatta inget.
 
Gick i god tid.
Hann sitta och vänta en dryg halv timme, innan träffen.
Lika bra de.
Bra träff. Vi va 5 st + Åshild.
Meditation + "skratt-massage".
Välbehövd & avslappnande.
(fast jag kände mej väldigt arg & hade ingen lust att stanna kvar, en känsla jag hade, kanske det berodde på  att jag hade mera värk, och stressen).
Skönt att gå hem (fast jag hade/fick så himla ont).
 
Fick hjälp med att rensa & städa datorn.
Välbehövligt.
Prestandan har varit dålig länge.
Diskutrymmet va nästan slut.
Och fläkten jobba för fullt, en hel del damm i maskineriet!
Fick ett nytt program också, för rensning av skräp.
Och en ny plats för mina foton.
Så de blev en hel del. Hoppas de funkar bättre nu då!
Och att jag hittar det jag ska ha.
De ska bli intressant å se.
 
Nu ska jag blunda,
varva ner och försöka hitta tillbaka till ett lugnare tempo.
Kom ihåg,
Var snäll mot dej själv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0