Vasaloppet för de som orkar

Jag klev iaf upp, fixa kaffe, kröp ner i soffan, slötitta på starten av årets Vasalopp,
blev trött och somnade i soffan.
Så himla sköööönt!
 
Vaknade till lite då & då och såg,
och de åkte, mil efter mil.
De gör det himla bra, de där, som åker dessa alla 9 mil!
Jag blev trött av att bara se
 
Hann inte se målgången,
eftersom jag hade en skjutsa att passa, strax efter 12.
 
Då bar det iväg till Nälden för en, "Gemenskapens dag".
Fick inbjudan via mezz på lördagen, å tänkte
"- Ja, vad spelar de för roll. Jag har ändå inget för mej".
 
Träffa lite folk,
bli bjuden på lunch,
och samtala lite.
En helt okey söndag.
Tack för denna träff.
 
Och som avslut på söndagen,
gick jag på Kvällsgudstjänst i G:a Kyrkan.
En vanlig kvällsandakt + ett föredrag om "Tankar för själen".
De va nattvard också. Jag va fram, sen tände jag ett ljus.
Sände tankarna till de familjer mm, som lever i olycka p.g.a.  div. missbruk.
De finns så mycket elände.
Varma Kramar till er..
Skön och fin avslutning på helgen.
 
Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0