Tvätt & städ!

Alltid lika kul!
 
Tvätta, det går bra.
De sköter sig nästan själv.
Okey, att hänga ger vissa problem.
På nått vis, får jag till det!
 
Städa,
där går det sämre!
Dammsuga är värst..
Jag får så himla ont i ryggen direkt. (de är den "lätt framåtböjda" ställningen, som är boven).
Dammtorkningen är inte tungsam, men mycket "upp & ner/ fram & tillbaka.
De tar på krafterna.
Toastädningen är jätte jobbig.
Trångt, svårt att komma åt, tokiga ställningar,
allmänt trist & jobbigt.
 
Sen tål jag inte ren görnings medlen,
jag blir torr mellan & på fingrarna och det kliar.
 
 
Tänk, att en så enkel sak,
kan ge sådana problem.
 
Önskar att jag kunde slippa städa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0