Måndag denna vecka

Så var det måndag igen, och ny vecka!
 
Och jag fortsätter att vakna alldeles för tidigt.
Kliver upp, fixar kaffe (jag hinner fika många ggr under dagen),
kryper tillbaka i sängen och ligger och drar mej, tills det passar att kliva upp.
 
Ja, ny dag, och ny vecka.
Bara att kämpa på!
"Bara för idag"..... (ska jag göra denna dag till nått bra)
Gör jag så varje dag, så ska de väl bli bra!!
 
Jag känner mej trött,
och har absolut ingen lust att gå och träna. Funderar på att "hoppa över det", men något säger mej,
"att det kommer kännas bättre, efter träningen".
Så jag ger mej iväg, lika bra de.
 
Det blir en tur på cykeln, (kroppen ville inte ta "tramp-maskinen").
Några lyft med vikterna, sen lite för ryggen på mattan.
Stretch och bastu,
å det kändes bra efteråt!
Härligt.
 
Tog och gjorde en plåt "ungs-grönsaker",
gott, nyttigt & lättsamt.
(jag har nästan glömt hur ugnen funkar) hihi.
Det är ju så himla trist å laga mat.
 
Dags för 2:a behl med infrabastu & Nuga Best-massagen.
Jätte skönt med värme, men mindre skönt på bänken.
Fyfarao vad ont det gör på vissa ställen.
Att man kan vara så himla "skadad".
Hoppas verkligen att det gör nytta, och inte skada!!
 
Hem och vila.
Somna en stund, jag va så himla slut.
 
Andra träffen Buddhistisk meditation var det ikväll.
Vi fick berätta hur det gått att meditera hemma under veckan som gått.
Ställa lite frågor, prata mm
Fick "läxa" till nästa träff.
Sen gick vi iväg för själva meditationen.
Jag lånade en "pall", för att se hur de var bättre för kroppen.
Jag satt ju stadigare, så de kändes bra.
Fast, jag har ändå mina problem, och det känns trist.
Men jag kämpa på.
Jag tyckte det gick bra att sitta.
Vi satt 40 min.
 
Måste bara tillägga om vädret.
Knepig vinter... Varmt ännu, idag ca. + 8 grader. Och nu ikväll blåser det som bara den.
 
Jaja, de får räcka för tillfället.
Sov Gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0