HemHjälp sökes, gärna!

Jag har "skämtsamt" tänkt det länge,
fast idag kändes det inte som ett skämt, utan som ett faktum!!
 
Jag orkar inte som förr!
Och kroppen KAN INTE som den brukar.
Det är såå himla frusterande!
(och nu gör de så j#####a ont).
 
Så de jag kan göra är,
att städa "lite" då & då tills det är klart = att jag får hålla på att städa jämt!
Typ.
Skit Kul!
 
Och solen som jag längtar efter jämt.
Den lyser upp allt så fint.
Då syns allt damm extra mycket.
Det är så kul.
 
Ja, hemhjälp vore nog inte så dumt!
 
Och inte nog med att städningen går dåligt.
Jag reagerar med allergi av skurmedlen också!
Det kliar. Svider. Känns torrt på händerna.
(och idag, då jag stod på knä och dammsög soffan. Då fick jag "nästan" blåmärke/skavsår på knäna!)
Man kan ju undra...
 
Och när jag ändå är igång,
så kan jag också nämna, att min syn inte alls är så god.
(kanske lika bra de, tänk om jag såg all skit & damm).
 
Det var bättre förr!
 
PS/ Jag såg hur mycket "svart skit" som finns överallt i lgh, efter ventilationen som inte fungerar som den ska. Ju mer jag tittar, ju mer ser jag! Och insidan på fönstren va bedrövliga!!) DS. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0