En skön söndag

Härligt att bara vara lat, utan planer och bara göra det som faller mej in!
 
Och det gör inget, att jag vaknar super tidigt (medans det ännu var mörkt),
klev upp, fixa lite kaffe, tände ett ljus, satt där, njöt av kaffet, och bara va i mina tankar...
Smög sen tillbaka i sängen, och drog mej ett tag till.
 
Nästa gång jag klev upp, blev de mera kaffe.
Kolla lite på tv, lyssnade sen på några meditationer via mobilen.
Skönt att bara slappna av..
 
Fick en kort påhälsning av Sofie (trevligt).
Hon skulle på dop ute på Frösön.
 
Min kropp behövde lite omsorg,
så jag tog mej ett hett bad.
 
Därefter en härlig promenad.
Denna gång över till Frösön, utmed sjöstranden, och Frösövägen tillbaka.
Isvägen mellan stan & Frösön är fortfarande öppen (det är öppet vatten under bron).
Men jag vågar inte gå över sjön.
Temperaturen visade idag + 9 grader!
Jag stannade vid Badhusparken en stund.
Härligt att se änderna. De verkar bekymmer lösa, där de simmar omkring.
Det ser mysigt ut, att glida omkring i vattnet, så där.
Och vilken bra fjäder dräkt de har, vattnet bara rinner av dem.
 
Fortsätter söndagen med att bara göra det som faller mej in.
 
Tack för denna vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0