Avslutning Feldenkrais

Nu har vi träffats 8 gånger i grupp,
och kört väldigt lätta, enkla rörelser.
 
Där allt gått ut på att göra så lite som möjligt, så enkelt som möjligt.
 
Jag har upplevt väldigt mycket, av dessa små rörelser.
Så det har varit intressant att känna, hur mycket det går att åsta komma, med så lite.
Och hur känslig min kropp egentligen är.
 
(idag sa Cilla, att när jag känner som jag gör av vissa övningar, så får jag bara "tänka" rörelsen, utan att utföra den).
För när det inte går lätt, ska man undvika att göra den.
 
Mot slutet fick vi berätta var och en, hur vi upplevt dessa gånger.
 
Jag kände mej ledsen & arg.
Eftersom jag inte upplevt någon förbättring med mina problem (vilket de andra hade gjort).
 
Däremot, har jag lärt mej en hel del.
Hur jag kan ta hjälp av andra kroppsdelar, för att röra mej.
 
Så nu får jag fortsätta hemma,
att göra lite och enkelt.
 
Och ett fint ord jag fick med mej från en i gruppen,
 
"VAR SNÄLL MOT DEJ."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0