4:e träffen

Tiden går, hej å hå!!
 
Halva tiden har gått, för studiecirkeln av Buddhistisk Meditation.
5 st + Sigrid (ledaren) var vi ikväll.
Vi delgav veckans upplevelser av meditationerna.
Vi pratade lite runt etiken och 1:a föreskriften mm.
(jag tycker inte riktigt de ger mej nått, inte just nu iaf).
Lr rättare sagt, jag kan inte ta till mej nån information!
 
Jag testade att "sitta" på en stol under meditationen.
Det gick bra, för rygg & knän.
Men, nacken gick det sämre för.
 
Metta Bhadvana, (Kärleksfull vänlighet),
Jag passade på att ge den till mej själv idag, för det behövde jag.
Och det kändes skönt.
 
Läxa till nästa vecka,
2:a föreskriften + att "ge" något till någon annan (vänlighet).
 
Så, fortsätt träna/öva & Må gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0