Sol, sol

Äntligen sol och "sommar-känsla"!
 
Härligt.
Och den tar bra, solen.
Jag satt ute igår ett tag, och det tog bra i ansiktet.
(det känns i kindbenen).
 
Luften var inte så varm, utan det är enbart solens strålar.
 
Idag tog jag fram min solstol (som jag fått av mina älskade flickor).
Satte mej ute på gården (grannarna & alla hantverkare, de får glo bäst de vill!!).
Jag satt en dryg timme före lunch, och Wow vad det tog!
(de roliga är, att eftersom jag satt, så har mina goa mage gjort ett fint "veck" mitt på magen, som INTE fått någon färg).
Haha, de såg roligt ut. (som ett sämre skämt!).
 
Sen syntes det en tydlig skillnad, på fram Och baksida.
"Röd" fram & "vit" bak.
 
Så efter lunch låg jag på filten lite, så baksidan fick.
Kanske man skulle hänga upp sig, på en sådant där "grill-spett som snurrar".
För å få solen jämt fördelat över kroppen.
 
Jaja, de jag ville säga va,
- Att solen TAR bra!
Röd som bara den!!
 
Cyklade till Lungvik sen, så ute i solen har jag varit.
Jag hade tänkt ut igen, efter middan, men de fick vara.
Lite ont i huvudet & trött.
Tack underbara sol, för dina strålar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0