PackÅsna!!

Nä, nån sån är jag då inte!!
 
Fast jag börjar undra..
 
Jag cyklade på affären idag.
(jag drar mej varje gång, av flera anledningar!).
Men det var lite som saknades i kylskåpet.
Så det var lika bra, att handla.
 
Jag haka på cykel-korgen & hängde på mej ryggsäcken.
Tanken va, lätta saker på ryggen & tyngre i korgen.
Å så trampa jag iväg.
 
Denna gång upp & förbi Lillänge (eftersom jag skulle kolla några saker där uppe).
Å sen till "nya" Ica Kvantum, för att handla (och köpa "några" kola-remmar).
 
Känner inte alls till "vart" sakerna finns på den affären.
Så det tog tid att handla (men jag har ingen brådska).
Och såklart ,hitta jag "lite extra-pris saker", som kommer behövas.
+ tvättmedel & skurmedel.
 
Så när det var dags att packa och lasta på varorna, på mej & cykeln,
så tänkte jag....
Fy-fara-o vad jag hatar att handla, OCH kånka på allt!!
 
En sned-lastad cykel (som TIPPAR om jag släpper den),
En ryggsäck som känns & Ett par trasiga solglasögon på sniskan (tappa de i backen igår = ena bågen trasig).
 
Men, det va bara att acceptera detta också, och sakta bege mej hemåt!
Inget är omöjligt, bara olika svårt!
 
Jag kom att tänka på min "fd" gamla kära "svärfar".
Han gick flera gånger till affären varje dag.
Jag kanske får börja med det jag också!
 
Så för att skona kroppen,
ska jag inte vara nån Packåsna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0