En händelse fylld söndag

 
Trög start från morgonen.
Inte på humör..
 
Hamna i soffan, slötitta på nått program.
Jag blev så där "dö-trött", la ner mej i soffa, och somna.
 
Började titta på dopet av våran lilla prinsessa,
(Madeleine & Christopher O`Neill:s lilla tös)
som fick namnet Leonore.
 
Ett fint dop.
Med massa fint folk, och massa fina kläder.
Allt så himla påkostat och enligt "traditionerna".
Så perfekt.
 
Men tänk, vilket liv å leva så där!
Huvva!!
Att inte få bestämma och göra som man vill.
Att alltid vara påpassad och utsatt för massa nyfiket folk.
 
Skönt att jag är en "vanlig svensson"..
 
På eftermiddan tog jag en promenad ner till badhusparken.
Skönt att sitta där i solskenet, och bara njuta.
 
Av någon konstig anledning,
(avreagera mej efter telefon-samtalet),
fick jag för mej att städa! 
(all svart-sot ur ventilationen).
Men att torka bort denna "feta-sot-färg", är nästan omöjligt!
Måste ta upp det med hyresvärden, igen.
 
Som avslutning,
cyklade jag till Minnesgärdet.
Bästa att passa på att vara ute i de fina soliga vädret.
 
Å nu är det kvällen,
och JohnBlund è här och strör "grus" i ögonen igen.
Så jag hoppas på en lång, skön sömn.
Nattinatt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0