Dagarna går...

Å vart tog "sköna maj" vägen!!
 
Ja, det kan man undra.
Hela vintern går man och längtar efter maj, som ska vara en försmak på sommaren.
I maj ska värmen komma, det ska börja grönska, och solen ska skina.
Fast, hur ofta sker det!!
 
Nu har juni kommit!
(och maj bara försvann)
Det började inte bra.
Inte många grader varmt, och en massa blåst, huvva.
 
Tack vare några dagar värme, för ett tag sen, så har grönskan kommit ändå.
Igår började värmen komma, och har fortsatt idag.
Önskar den kunde komma, för att stanna.
Länge!
 
Även om jag älskar solen & värmen, så måste jag tillägga,
- att solen och det sk. ozonskiktet, är INTE bra.
För solen TAR som bara den. (och då tål jag en hel del sol).
Lätta att bränna sig.
(undra hur de kommer visa sig, längre fram, och några/många år!).
 
Ja, hur det än är,
så är sommaren Välkommen.
Och jag hoppas/önskar att den blir fin, varm, solig & skön.
 
Det behöver vi, för att må bra, och ladda inför kommande tid.
Njut av sol & sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0