NAGASJÖN

Äntligen!
Nagasjön 22/6 - 3/7-2014.
 
Så länge har jag inte stannat där. (förutom då jag var barn, för länge sedan).
Inte det bästa väder för att åka hit.
Men jag fick skjuts, så det var lika bra, att passa på.
 
Ca. + 11 grader ute, blåst och ruggigt.
Inne i stugan var det rått och kallt.
Packa in, hämta vatten & tände upp i kaminen.
Den ger super bra värme. (dock "strula" den lite, brann inte som den skulle).
Bengan hjälpte mej att skruva fast "hängrännan" som lossnat i höststormen.
Å så fika vi, sen lämna Bengan mej där i skogen, och for hem.
TACK FÖR SKJUTSEN.
 
Första gången hittills, som jag är i stugan UTAN bil.
Det kändes jätte konstigt, att bli lämnad där, utan att ha bil, och kunna åka hem när jag vill.
Men, nu blev de så!
Och det funka jätte bra.
 
Å jag bara ÄLSKAR detta ställe.
Jag kan inte med ord beskriva, hur himla underbart det är.
Det måste upplevas.
Och jag fick några (11) fantastiska dagar här, denna gång.
 
Såklart var det rejält ruggigt i stugan.
Ute var det inte så värst bra väder heller.
Kallt och växlande, stundvis regn.
En morgon då jag vaknade, var det + 4 grader ute, och + 11 inne.
Jag hade pyjamas, tjocksockor och flera filtar på mej.
Fast, jag sover så gott i stugan.
 
Å detta fantastiska ställe bjöd på alla väder.
Det växlar så fort.
Men jag fick några soliga, härliga stunder.
 
Och känslan av att sitta och dricka morgonkaffet, på altanen.
Lyssna på fågelsången, och "tystnaden" ,är obeskrivlig.
Så fridfullt <3
 
Fick låna bilen av Moster Agneta för att åka till Rossön, å köpa veke till kamin.
Å den bytte jag själv, (under uppsikt av Rune. Jag hade bett om hjälp, men han va inte säker, så då gjorde jag det själv).
Å så hälsa jag på Moster Alice.
Hon va relativt "pigg". Fast, det märktes av, av hennes sj.dom.
Hon va inte lika pratsam & på.
 
Moster Agneta bjöd på KAMS.
Å så himla gott. (jag fick med mej, för att steka upp också).
 
Moster Ingela & Ernst var också i stugan.
Vi umgicks ganska mycket dessa dagar.
Jag fick följa dem på sjön, och vi var till Sprötberget, och så var vi till Nagasjöåa.
Helt magiskt mysigt, och vilket väder. Först sol, sen en ordentlig regnskur, å så fint igen.
Ingela & jag plocka brännässlor, och vi prata. Ingela prata!
De bjöd också på fisk, kyckling och massa fika.
Tack snälla Ni, för dessa dagar.
Och Tack för skjutsen hem.
 
Vi var också å hälsade på Gunnel.
Hon bjöd på "nässelsoppa" & våfflor & kaffe. Mumma.
Sen tittade vi på gamla kort. Spännande.
 
Roger & Maggan bjöd på fika.
Sen lånade jag duschen där ett par gånger.
Tack snälla ni för det.
 
Hälsade på Morbror Ove gjorde jag också.
Han var sig lik.
 
Ja, det var lite om dessa dagar.
Egentligen ville jag inte lämna skogen, för att åka hem. (äntligen börjar det bli bättre/varmare väder).
Jag hade gärna stannat.
Få se, när jag kommer iväg nästa gång. Och Hur!
 
Lämna Nagasjön på torsdagen.
Åkte till Lit. Fika där.
Sen fick jag skjuts enda hem. Ingela skulle på stan.
 
Saknar allt!
Lugnet. Stugan. Skogen. Stenarna. Och allt annat, där i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0