Krog-runda!

Ikväll kände jag för att gå en sväng på stan.
En sväng för att kolla "ute-livet" en sommar kväll.
Det var så varmt och härligt.
Inte ofta man kan gå "lätt sommar-klädd", utan att frysa.
 
Så då spatsera jag iväg!
(det kändes jätte löjligt.Vad ska JAG ut å göra!)
 
Gick ner till Marité först.
Inte så mycket folk vid insläppet. Desto fler inne.
Såg trevligt ut.
 
Sen gick jag till BrunKullan.
Å där var det jätte mycket folk. Och ett HIMLA liv!
 
In på Capten Cook,
där var det ganska lugnt.
 
En titt på ute-ställena vid stortorget.
Å där var det nästan fullsatt.
En snabbtitt utefter gågatan.
 
Och till sist,
glutta förbi G 3.
 
Så nu har jag "tittat" på alla dessa fulla, glada, surriga & (kanske) lyckliga människor.
Och jag är inte ett dugg imponerad.
 
Utan jag känner mej så himla glad, Lycklig & nöjd över att jag inte dricker.
Den känslan är enorm.
Och jag känner mej stolt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0