Städa ut julen

Fredag, passar utmärkt till att städa bort julen,
så det har jag gjort idag,
och det känns skönt.
 
Jag hade inte så mycket. Nån stake & stjärna, nån blomma & några dukar & ljus,
de va nog allt.
 
Så det var ganska snabbt avklarat,
och tur var det.
För jag har absolut ingen ork, för städning.
Fattar inte, hur det kan kännas så tungsamt.
 
Damsugning är rena döden, jag får så himla ont.
Damtorka går väl ann, (fast jag tål inga skurmedel, blir torr & får klåda!).
Och kroppen tar stryk av allt "upp & ner", framåtböjningar mm.
Mattorna ska jag inte tala om!!
De är omöjliga att dammsuga, och FÖR TUNGA att skaka.
 
Nu är det gjort,
och det duger bra!
 
Gjorde mej en sväng på gymmet innan städningen.
Det blev ett enkelt & lugnt pass,
några km på bandet.
Det blev iaf drygt 10000 steg, så det känns skönt.
 
Det var allt för idag!
Inte mycket, men någe.
Kram & hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0