Sot i luften!

STÄDA!
 
Nämnde härom dagen, att nåt "spoki" hade hänt!
Upptäckte massa svarta, skitiga fläckar, både här och där.
Jag hade ingen aning om, var de kom ifrån!
 
Jo, såklart såg jag ju att det va nått skit i ventilationen på toan.
Fast, vad som hänt, har jag ingen susning om.
Mer än att de è skitigt!!
 
Har ju visat det för vaktmästaren, så nu kan jag städa.
Så jag började på toan.
Fy, vad skitigt (såg jag då, när jag börja TITTA och torka).
Huvva.
Tror jag bytte vatten tre ggr, medans jag torkade väggarna.
 
Och det här, passar INTE min kropp.
(borde leja bort städningen).
(men vem ska betala de!!).
Inte jag iaf!!
 
Jaja, nu är toan klar iaf.
(fast inte taket, de tänker jag inte ta!).
Skiter i det!
 
Så nu, med min slitna, onda kropp.
Ska jag prova sova.
För snart gryr åter en ny dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0