Söndag!

Så himla skönt med sovmorgon,
så himla skönt att inte ha några planer!
Utan bara göra det som faller mej in...
 
Lugn start på dagen passar mej.
 
Jag tog en omgång med tarot-korten.
Imponerad av allt som kommer fram.
Och det ger mej hopp & nyfikenhet inför det som kommer.
Bara att börja leva som jag känner..
 
Jag ringde till Sofie.
för att höra vad de gjorde & och om jag kunde komma å hälsa på en sväng, å det gick bra.
Så jag hängde på mej stegräknaren och tog mej en långpromenad.
Det blev  en skön prommis. Fick se lite annat, än stan.
Mysigt att träffs. Vi prata & fika.
Jag hann se hur julfint hon hade gjort.
Sen fick jag skjuts hem.
 
Jag fick reda på att uthuset vid stugan hade blåst omkull i samband med stormen.
Min kusin Roger & "morbror" Rune hade lyft tillbaka det.
 
TUSEN TACK snälla ni.
(väldigt pinsamt såklart, att det var just vårat uthus som blåst omkull, och att andra fick ta rätt på det!)
 
Sverige spelade sista matchen ikväll, om Guld lr Silver,
Tyvärr förlora de, i förlängningen med 3 - 2. Trist.
Men, GRATTIS till silvret.
 
(jag fick för mej att hänga på mej stegräknaren under 1:a perioden,
och "jogga lätt" på stället. Det blev 4805 steg! Bra gjort.)
 
Imorgon är sista "helg-dagen" ,
innan den verkliga vardagen tar över igen.
Även om jag är "ledig" jämt, så är dessa lång-lediga-juldagar välkomna,
för då känns det "lovligt" att vara slö & slapp.
De flesta är lediga, inga tider att passa för behl mm.
Så jag tackar hjärtligt för denna ledighet.
Jag har verkligen vilat.
SKÖNT!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0