Så var det helg igen!

Fredag!
Denna vecka har varit intensiv, med en hel del nya saker.
Så det känns skönt att det nu är helg. Och jag kan "intala" mej, att det är lugnare.
 
Min promenad gick mot Solliden, skidspåret & upp till Arcturan.
Jag gick t.o.m. upp i "termosen".
Tänkte ta en kaffe & kolla utsikten. Men jag hoppa över kaffet, för det var "lunch-tid".
Det såg ut att vara mycket folk.
Och jag kände för "lugn & ro".
Utsikten ska man njuta av, en solig & klar dag. 
Idag sken solen, men det var väldigt mulet.
Så det får bli en annan dag!
 
Har badat efter promenaden flera ggr i veckan, skönt för kroppen.
Jag funderar på att ta mej till gymmet & utnyttja bastun. Det är ännu bättre för kroppen.
 
Kvällens Meditation var Vipassana.
Vi började med att dansa.  Vi fick röra oss fritt till musik.
Det var en skön & annorlunda inledning på passet.
Därefter satt vi under tystnad i 20 min. Sen gick vi i 10 min, (långsamt), och därefter sitta i 20 min till.
(jag blev lite öm i baken). Även fast jag satt på en kudde.
 
Äntligen kväll,
å jag känner mej trött, både i huvudet & kroppen. (fast inge sovtrött just nu).
Hoppas ändå på en lång & skön sömn.
Å månen den lyser så fint <3
Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0