Nu Vardag!

En helt vanlig tisdag!!
 
Såå trött i morse.
Ville bara INTE kliva upp!!
Det är så himla skönt, att ligga kvar, dra sig, dra täcket ända upp till näsan, blunda och höra hur tyst & lugnt det är,
så mysigt.
Och det är ändå så grått ute, så dit har jag ingen brådska.
 
Tids nog, klev jag upp.
En kopp kaffe fick de bli.
Därefter sen frukost.
 
Skrev ett kort,
som jag ska skicka till Rune, som TACK för hjälpen, för återställandet av uthuset.
(de va de minsta jag kunde göra iaf).
 
Sen träff med Cilla, min Feldenkrais sj.gymnast.
Det va ett tag sen nu.
Idag jobba vi med ryggraden, bröstryggen & lite nacke.
Tänk vad en liten rörelse, kan kännas så väl!
Jag skulle träna på att sträcka ut ryggen.  
Det va en skön känsla, och välbehövd.
Låg på sidan, In med hakan, skjut ut ryggen,(använd magen) runda ryggen.
Låg också på rygg, händer bakom huvudet, böj in nacken, drog upp knäna "krumma" ryggen, töj.
Skönt. 
Det är bara till att fortsätta träna/öva hemma.
SMÅ RÖRELSER!!
 
Lämna tillbaka taroleken.
Är sugen på att köpa en själv. (ska göra det sen).
För att kunna träna..
 
Sen har det inte hänt så mycket mera,
mer än att jag somnat till i soffan under kvällen.
Jag är jätte trött idag.
Så ikväll blir det tidig kväll.
Förhoppningsvis somnar jag i tid, sover hela natten & vaknar pigg i morgon!
För imorgon è en ny dag, och nya tag!
Dröm sött 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0