LATA söndag

Jag är inte orolig, bara så himla trött!!
 
Vet inte varför.
Antar att det beror på, att luften gick ur mej efter jul, och eftersom jag bara vila & slappa mellan jul & nyår,
så blev det så här.
(+ allt annat).
Jag är säkert i behov av denna vila..
Och jag klagar inte!!
 
Dvala även denna morgon.
Kaffe & yoghurt blev det idag. Lyx, det är ju söndag.
 
Mina planer var Stora Kyrkan,
så jag gick dit.
HELA kyrkan var fylld, vilken energi.
(denna vecka körs nån "sam-körning" kyrkorna emellan).
Sen var prästen som höll föredraget igår, inbjuden till att hålla i gudstjänsten.
(hans föredrag igår hette ,"DE HÄNDER NÄR DU VILAR". Inget annat! Jag hade lyckats lägga till "medans").
En ungdomskör var med och spela & sjöng. De var jätte duktiga. (lite fart på dem).
Och så var det nattvard. Och det tog tid, för alla att gå fram.
Så dagens tid i kyrkan, tog 2 timmar.
 
Som jag sagt tidigare, Jag är inte "frälst",
utan det är bara så skönt att gå dit.
Sitta i gemenskapen och bara lyssna, utan att prestera nått.
Och oftast sägs något, som är värt att lyssna på.
Många gånger går det rakt in i hjärtat.
Ibland kommer en tår.
En varm känsla.
Eller en otrolig saknad...
Det är i alla fall många känslor som blir berörda.
Och det känns skönt.
 
Det var en kylig vind när jag lämnade kyrkan,
så min dagliga promenad blev tyvärr inställd.
Jag hade ingen lust att vara ute i kall-blåsten, jag var redan frusen.
 
Så denna söndag tillbringade jag i slöhetens-tecken!
Jag får ta Nya tag till veckan.
 
Jo, såklart var jag på Meditation.
Den 8:e kvällen.
Denna gång hade vi en kropps scanning (liggandes) + en sittande meditation.
Och jag höll mej vaken, (mot för vissa andra, som slumra till).
 
Nu ska jag prova sova.
Har ställt klockan, eftersom Frida ringer på imorgonbitti, för att hämta Sandras saker.
Nattinatt
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0