KRAMAR DAGEN!

Vilket påhitt!!
Och jag som inte ens har nån att krama!
 
Jag fick en fantastisk fin & värdefull julklapp av mina älskade döttrar.
 
Helt otroligt, har jag lyckats boka in min Spadag & massage just idag, på denna "kramar-dagen".
Så den som fick krama mej idag, var en massage-bänk som jag passade på att prova. Hihi.
 
Jag hade bokat spa 2 timmar innan min massage.
Så jag började med att sitta i den infraröda bastun.
Den ska vara bra för värkande kroppar. Den går mera in på "djupet".
Och eftersom jag var ensam, så passade jag på att ligga ner. Det är mera skonsamt för ryggen.
Bastun känns inte så varm, även om man har hög temp på.
Jag låg där, nästan 40 min!
Härligt.
 
Efter det, hade jag blivit "lovad" att få testa en massage-bänk. (jag kommer inte ihåg vad den heter).
Den hade också infrarött/ultravågor. Den gick in på djupet. Jobbade utefter ryggraden.
Den va bra, speciellt för "onda" ryggar.
Men även för en massa andra åkommor.
Den var mäktig. Skön. "ond-skön". Jobbade sakta. Utefter ryggraden. Från rumpan, upp till nacken.
Kroppen skulle avslappnat följa med som i vågor.
Så den töjde. Och stretcha.
Den var annorlunda, bra ,skön. Även fast jag inte njöt varje sekund!!
Den vill jag testa flera gånger.
 
Sen hann jag hoppa i bubbelpoolen en stund, innan min behandling skulle börja.
Att sitta där, ja det är underbart...
 
Hot Stone Massage!
Å vad härligt.
Varma stenar, varm olja ,varma handdukar, (jag fick en extra olja, för min fibromyalgi). Lyx.
De lades stenar på kroppen. Olika storlekar. Sen började hon massagen med stenarna.
Så skönt. Varmt och härligt. Fick tom stenar "mellan" tårna.
Allt var så himla skönt & avkopplande.
Helt fantastiskt!
 
Nu skulle jag egentligen vara klar.
Fast det fanns en sak till jag ville passa på att utnyttja.
Och det var ångbastun.
Så jag satt där en stund, för att riktigt njuta och ta till mej allt.
Å jag kände mej så mjuk, len & skön i kroppen.
Så här skulle jag vilja känna ofta.
TACK!
 
Jätte nöjd & tacksam.
 
Avslutar denna fantastiska dag,
med kvällens meditation.
Denna gång en Osho.
Bästa meditationen hittills.
 
Vi började med att sitta i 30 min och "humma".
Därefter 7 1/2 min med händerna uppåtvända, i en utåt rörelse. Fram och ut. (kom inte långt).
Sen 7 1/2 min med händerna nedåt vända, i en utåt cirkelrörelse. Ut och fram. (där kom jag lite längre).
(ja det låter konstigt, men det kändes tydligt hur man skulle göra, det gick av sig själv. MÄKTIGT)
Jag upplevde massor!
Jag "svävade". Ut i rymden. Såg en massa. Massa ljus. Stjärnor/planeter. Färdades långt.
(när händerna var uppåt).
När jag höll dem neråt,  var det : mörkare. Som mörk skog. Svävade ovan trädtopparna. Sen blev det öppnare, och ljusare. Och mina händer blev jätte varma.
En fantastisk upplevelse.
(jag gav ledaren en kram efteråt, för jag va så upprymd, å de va ju "kramens dag", passande).
 
Vilken toppen dag!
Spa/massage/en resa i meditationen.
WOW!
    TACK!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0