Intensiv dag!

Idag blev det för mycket!!
Jag är helt snurrig i huvudet & totalt slut!
Men intressant har det varit.
 
Trött och seg i vanlig ordning i morse.
Kaffe och gröna drinken.
En skön morgonpromenad i SOLSKENET, denna gång Solliden/Körfältet.
Idag hann jag se & uppleva solens strålar mot mitt ansikte.
Härligt.
 
Min första träff med massören/zonterapeut/fysiologen.
Väldigt intressant ,
OCH annorlunda.
Jag var inställd på "klassisk" massage, men de blev nått helt annat!
 
Vi prata en hel del.
Jag fick fylla i ett papper, med div. uppgifter om mej och mina problem.
Göra en "styrke test"  via tum & pekfingret. För att se om jag behövde Magnesium.
Så idag börjar jag med det, MAGNESIUM.
(har länge tänkt testa det, då jag läst/hört att flera med värk använder det. Brist på Magnesium, orsakar en hel del besvär. Och upplever man stress, sjunker magnesiumet i kroppen).
Värt att prova.
 
Väl på britsen trodde jag att massagen skulle börja, men hon undersökte mej. Knådade, drog, tryckte, vred & vände. Upptäckte "nått konstigt" (jag blir inte brydd, DET ÄR JU JAG!!). i bröstkorgen, som hon ville kolla upp.
Så jag fick kliva upp igen, ställa mej i hörnet, med armarna mot väggen, och fick "bekräftat" att jag var JÄTTE STEL FRAMTILL. Så det jobbade hon en hel del med under behandlingen.
Och det fanns inte nått läge, som "lättade" på de trycket, som gjorde min stelhet. (typisk mej).
Sen jobbade hon med ländryggen, ut över höftkammen, där jag var väldigt stel. Lyfte, stötte, vred & vände på benet & tryckte med händerna på höften. Sen uppöver bröstryggen. Hon höll även på med ljumskarna.
Därefter fick jag vända på mej. Där jobba hon en hel del också. Sen höll hon ena handen under ryggen + den andra på huvudet, ansiktet, stilla under en stund. De för att kroppen skulle få jobba själv.
Som avslutning smörjde hon mej med Aloevera-salva.
(sen fick jag med mej lite salva hem, för att kunna smörja till kvällen/natten, på nacke/ryggen för min "inflammation", som hon sa att jag hade. Jag blev alldeles het under behl.).
 
Ja, det var en speciell behandling, intressant & annorlunda.
Jag ska dit igen, för att försöka se om det går att få nån ordning på problemet.
 
Hon sa, - "Jag har inte behandlat någon, som har så stora/mycket problem som du"!!
 
Haha, ja jag blir inte brydd!
Jag har aldrig varit normal, och kommer inte bli heller.
Men jag tänker ge det en chans.
 
Hem vila en kort stund, sen dags för nästa grej.
 
1:a Grupp-träningen i Feldenkrais
Idag var vi 4, men kommer vara 6 st i gruppen.
Det vi gjorde idag, var som en repetition för mej (det var bra, för jag hade ju glömt de mesta).
Och jag blir lika imponerad som innan. Att kroppen fungerar som den gör...
Och att det händer så mycket, av så lite.
Sen MÅSTE jag lära mej, att göra SMÅ/LITE rörelser.
Det är som att lära om.
Det blir nog bra det här.
 
Hem vila ett tag till, sen Kvällens Meditation!
 
Kvällen till ära, fick vi göra ett härligt Qi-gong pass.
Och qi-gong är ju väldigt långsamt & mjuka rörelser.
Så det var ett skönt avslutningspass denna dag.
 
Å så hem,
av med kläderna, på med OnePiece, och krypa upp i soffan.
Och njuta av 2 spännande avsnitt Revenge.
 
Men som sagt,
en händelserik dag!
Och jag är HELT VÄCK!!
 
(hade önskat ha nån, som smörj mej på ryggen med Aloe veran, och med mjuka rörelser, varsamt smekt min ömma rygg).
Men de får jag drömma om...
 
Tack, för denna dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0