Frusen och trött

Kyligt idag!
- 15 grader och vind!!
Fy vad rått och kallt, brrrr.
Huvva.
 
Det blev bara en prommis fram och tillbaka till frissan.
Tittade in på hemvägen och satt en stund i tysthet, i andrummet.
Jag hade tänkt gå på gymmet och cykla och basta. Men jag va så frusen & trött, så jag vilade på soffan ist.
(sov halvdåligt inatt). (och slut i kroppen efter gårdagens städande).
 
2:a träffen Feldenkraise.
Vi var hela gruppen idag, sex stycken.
Vi fick börja på rygg. Känna in kroppen. Tippa bäckenet, fram & tillbaka.
Sen låg vi på sidan. Med armen rakt upp. Flytta den bakåt/framåt. Följa med med huvud, höft & knä.
Tänk vad "lite" kan "röra mycket".
Och vad tungt & jobbigt det är, fast man bara gör så lite!
Fast, det är väldigt intressant.
 
Kvällens Meditation,
Denna gång fokus på andning.
Vi fick räkna hur många andetag vi tog under 1 min. (7 ggr/första gången, 2 ggr/andra gången).
(mage, bröstkorg, nyckelben, liggandes).
Eldandning. Andning växelvis genom näsa/mun. Andning växelvis genom näsan, genom att hålla för ena näsborren. Andas in, håll andan, andas ut, håll andan. Händerna på axlarna, tippa överkroppen vä/hö.
Avsluta med en AUM-nynnande fin meditationsmusik, av munkar, vind, fågel, vatten.
 
2 avsnitt Revenge,
Spännande.
Undra om det börjar närma sig slutet på serien.
Mycket har hänt.
Önskade att "Emy"/Amanda  kunde få sin ungdoms kärlek <3
(innerst inne, är de säkert en dröm för dem bägge)
"Gammal kärlek".......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0