FRIGÖRANDE ANDNING

Idag har jag provat nått nytt!
Något som jag har velat testa länge.
Och som förhoppningsvis kommer få mej att förstå & känna.
Och släppa på kontrollen mm.
 
Vi började med att prata.
Jag drog min historia, i stora drag.
Andningsterapeuten "Signe", hade svårt att hålla tårarna tillbaka.
Så hon förstod, att jag har MÅNGA TÅRAR som behöver komma ut..
Tårar som kan läka mina inre sår.
 
Av min berättelse,
fick Signe uppfattningen av att jag aldrig blivit sedd.
Stämmer bra de.
 
Sen berätta Signe hur det går till, under tiden jag ska andas.
Jag fick ligga på en madrass, och andas ca 60 min.
Hon satt bredvid, höll koll på min andning. Gav en stöttande hand, efter behov.
Därefter spelade hon avslappnande musik.
Och så fick jag prata om vad jag upplevt & känt.
 
Jag hade ingen förväntning.
Utan hoppades bara att NÅGOT skulle hända.
Och det gjorde det!
 
Det gick bra att andas.
Mycket bättre än jag hade trott.
Kroppen reagerade ganska snabbt.
Massa fysiska krämpor.
På vissa ställen jätte starkt & mycket.
Framför allt över magen, bröstet, njurarna, bröstryggen/skuldrorna.
Det var ganska jobbigt, att ha dessa smärtor som flyttade runt i kroppen.
Eftersom de var ganska kraftiga på vissa ställen.
I handlederna och händerna var det kraftigt & jobbigt. Pirr & kramp. Även utefter armar & ben.
 
Tidsmässigt vet jag inte säkert, men efter kanske 40 min, kom känslorna.
Och tårarna.
Först lite & lätt., Sen tilltog det.
Och värken satte sig i magen, ner över underlivet, och bak i bröstryggen.
Riktigt mycket.
Känsligt.
 
Känslor som kom,
- (Mullingstorp) att släppa taget
- Omhållen (trygg)
- Sorg/besvikelse/sviken/ledsen/saknaden
 
Även fast jag lät det komma,
så höll jag tillbaka mycket.
Släppte inte lös helt.
Jag har kunnat släppt ut mera.
Fortsatt att grina.
Ska släppa mera nästa gång.
 
Skönt var det i alla fall.
 
Jag ska ta det lugnt nu.
Man kan bli väldigt ledsen efteråt.
Många känslor som sätts igång.
 
Jag fick också låna en bok.
"Frigör barnet inom dig".
(jag har aldrig börjat grina i första stycket i någon bok innan!)
Men dessa rader, stämde precis.
De tog bra!
 
Så glad att jag prova detta,
och ser fram emot nästa.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0