Fredag, städ & tvätt

Haha!
Så var det dags igen, för en dag i tvättstugan.
Och denna gång, blev det flera extra maskiner, p.g.a. all den "skit", som kommit ur ventilationen, och smutsat ner!
En himla tur, att jag bara behöver gå en trappa ner, för att komma till tvättstugan.
Det har gått smidigt & bra.
Att tvätta är inga problem. Det är allt bärande/hängande & sen städningen, som är tungsam.
 
Allt känns smutsigt nu,
efter allt jag såg igår, då jag började städa.
För när jag verkligen tittat runt, ser jag att det är överallt.
 
Jag städade bara det värsta i hallen.
Och så lite i vardagsrummet & sovrummet.
Vill inte "ta ut mej" (och få ont, tills i morgon, då jag ska umgås med mina barn).
Jag får fortsätta städa eftersom, efter helgen.
Lite i taget!
 
En promenad hann jag också med mitt på dagen.
Vill passa på att komma ut, speciellt när solen skiner.
Idag var det - 15 grader.
Och det blåste. KALLT!
Huvva.
 
Och en sväng på meditationen blev det också.
Ikväll fick vi sitta på stolar.
Och prova en sorts TM-meditation. i 20 minuter.
Med mantrat "lugn".
Sen fick vi "sjunga" ett annat mantra.
En annorlunda stund.
Skönt.
 
Trött är jag ikväll.
Önskar mej en lång, skön sömn!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0