FÄRG MEDITATION

Oj, det var en härlig meditation.
 
Vi fick välja om vi ville sitta lr ligga.
Jag låg såklart, då kan jag bäst slappna av.
 
Vi började med att öppna upp en "lucka" i huvudet, för att fylla på med guldfärgad sand.
Låta denna sand, sakta rinna genom alla delar av kroppen, och "spola" bort det vi inte behövde.
Öppna små luckor i händer & fötter, för att släppa ut allt... SKÖNT.
Sen stängde vi luckorna.
 
Därefter började vandringen.
På en stig i en mörk skog. Med höga stora träd, ormbunkar som växte på marken.
Sen kom vi fram till en tjärn. Och den var alldeles spegelblank. Och solen sken på vattnet. Vackert.
Vi fortsatte stigen genom skogen, tills vi kom ut på en grön, fin, härlig äng, med massa fina blommor på.
Där på ängen, fanns regnbågen. Med alla dessa fina färger.
Vi började med rött. Tänkte att vi omgavs av all den röda färgen. Andades sen in den & fyllde rotchakrat.
Därefter orange (sakralchakrat), gul (solarplexus), grön (hjärtchakra), blå (halschakra) lila (tredjeögat), vitt (kronchakra).
Som avslutning fick vi vandra samma väg tillbaka.
Och komma tillbaka till nuet, och rummet.
En härlig resa.
 
Jag kände den röda jätte starkt. Den lila var jätte ljus & flytande.
De övriga gav mej värk, på olika ställen.
Vilken upplevelse.
Och jag kände mej betydligt gladare & starkare efteråt.
Härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0