En trevlig lördag

Good Moooorning!
 
Jag är ganska "impad" av mej själv.
För när jag vaknar så ligger jag i nån sorts "dvala" och funderar. (och det är väldigt skönt).
På allt...
Ibland har jag lösningar på de mesta.
Eller en bra förklaring.
Nån gång en klok tanke.
Till och med, känslan av att inget känns omöjligt.......
 
Så vaknar jag ur "dvalan" och allt är som bortblåst!!
Allt...
Kommer inte äns ihåg vad som var bra!
 
Ha!
 
Upp, frukost, påklädning.
Prommis. Idag styr jag stegen mot Frösön.
Solen skiner, så jag följer stranden bort mot Vallsundsbron (vill ha solen i ansiktet).
 
Fick för mej att besöka Kusin vitamin, Rickard m familj.
Å denna gång var de hemma. Kul.
Jätte trevligt & lättsamt.
Och det bästa va, att vi prata mest om dem. Hus, fritidshus, jobb, ungar, hästar, träning, fjäll & natur mm.
Och det passa mej perfekt.
 
De slog mej (det har de gjort tidigare),
att min bror, och Kusin Rickard & kusin Roger påminner jätte mycket om varann.
Jag tror de "brås" på morfar.
Härligt att jag har så stor släkt. Trevligt att träffas och prata.
"Rötter" betyder en hel del...
 
Härlig, och skön promenad hem.
 
Sen gick jag på en föreläsning.
Intressant & många kloka ord.
De handlade om "Det händer medans du vilar"
Om hur viktigt det är med en viloperiod regelbundet, för att inte bli sjuk.
(stress utan återhämtning gör hjärnan sjuk).
 
Och dagens meditation "Tyst Meditation",
var en Buddistisk Meditation.
Vi satt under tystnad och fokuserade på andningen, medans vi mediterade.
Skönt för huvudet & sinnet.
Jobbigt för kroppen.
 
Det var allt för idag!
Drömmer mej bort....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0