De började med sovmorgon

Jag har inte vänt på dygnet,
men mina kvällar har övergått till midnatt & nån timme inpå natten,
så därför är jag lite seg på morgonen...
 
Idag kvickande jag till 10:20!!
Härligt!
Så himla skönt, att bara ligga och dra mej, och kliva upp när jag har lust.
Det är "balsam" för mitt välmående.
 
Efter en kopp kaffe,
läste jag några rader om Tarot-korten,
sen la jag mina första Keltiska Korset, och det var spännande & intressant.
Jag ställde frågan,
- Hur blir mitt kommande år?
Det blev ett fantastiskt spännande och positivt svar.
Och det var helt makalöst hur mycket som stämde in, på det som varit, och hur jag har funderat på framtiden.
Hur jag är, varför jag är som jag är, och hur jag ska gå vidare. Och att verkligen "våga ta för mej", tro på mej själv. Fortsätta öppna upp för de kunskaper jag besitter, komma djupare i min andlighet mm.
Vara nära naturen, resa, meditera, yoga, och framför allt, göra det som JAG själv vill.
 
Ja, det var så mycket bra och positivt,
så jag ser med spänning fram mot framtiden..
 
Sen tog jag mej en promenad på affären,
skönt att komma ut.
En tung ryggsäck fick jag med mej hem.
(bara en liter mjölk väger en del).
 
En varm skön dusch fick inleda lördagskvällen.
Tände några ljus, kröp upp i soffan, mumsade på en god smoothi.
 
Såg en film, "Dagboken - jag sökte dig och fann mitt hjärta".
En romantisk kärleksfilm (å jag grina igen).
Skönt att låta tårarna rinna... Ibland nån liten tår, nästa gång rinner de, så jag knappt ser nått.
Det är känslor det. Skönt att släppa fram dem.
 
Ja idag har varit en händelserik dag, även fast jag inte gjort så mycket.
Små saker kan ha stor betydelse.
Så jag tackar för denna dag, och känner mej mer än nöjd.
En härlig känsla.
Fånga dagen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0