Bra dag

Ännu en morgon, i lugn & ro.
Hade ingen lust att kliva upp.
Skönast är det i sängen.
Innan alla nya intryck sätts igång!
 
Hade gärna varit kvar i pyjamasen hela dagen.
Fast jag vet, att jag mår bättre av, att komma ut på en sväng.
Så med varma kläder starta jag med tunga steg.
Styrde kosan mot Frösön.
(hade lust att vända innan jag nådde bron). Men jag fortsatte...
 
Tog vänster efter bron,
förbi Tages (tänk om jag haft pengar med mej, då har jag kunnat gå in å fika),
lika bra att fortsätta.
Och när jag ändå kommit så långt, gå förbi Spader Dam, under bron och ta sjöstranden tillbaka mot stan.
Skönt att ha kapuschong, bra mot kyliga vindar.
Super nöjd, att jag tog mej denna promenad.
(även om det kändes i knäna).
Jag kom "nästan" upp i 10 000 steg.
 
Ett hett bad, det kändes skönt.
 
Sen fick jag fin främmande, av Sofie.
Härligt att bara ligga i soffan och små-prata.
Trevligt & mysigt <3
Och jag hade sån tur, så jag fick skjuts på affärn.
Passade på att handla några av de tunga saker jag behövde.
Tack för skjutsen, guld värt.
 
Kvällen avslutades i soffan,
med tända ljus.
Tack för idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0