Vilken HÄRLIG dag!

Solen skiner idag,
från en klarblå himmel!
 
Och den värmer till och med.
Helt fantastiskt!
 
Jag var klädd och klar innan kl.10,
jag hade bestämt mej för en promenad i det vackra vädret.
Bästa att passa på.
 
Jag gick ner till sjön, svängde av till vänster, mot Minnesgärdet,
på så sätt, fick jag solen i ansiktet.
Och det kändes så skönt.
 
Känna solens strålar, så hur snön glittrar på isen,
det var en härlig känsla.
Jag stannade till en stund, vände ansiktet mot solen, blundade och bara njöt.
Å vad jag älskar solen.
 
Gick sen hem,
hade kommit på, att jag skulle äta lunch, fixa fika, och sedan gå ner till Badhusparken och sätta mej i solstolen där,
och fortsätta njuta av denna dag.
 
Å det var ett toppen beslut!
Hela parken/sjön var full med folk.
Alla sorter, barn, ungdomar, vuxna & djur, härligt att se.
Så idag har jag fått min "dos" av "social-gemenskap".
För min del duger det bra, med att bara "se" på folk. Jag behöver inte prata.
Fast, jag prata med Cilla (i mobil) medans jag satt där, och det räknas ;)
 
Ja, det var en super härlig dag.
Solen värmde. Skönt med frisk luft. Kul att titta på folk. Super gott med fika.
Så denna dag har gett mej massor, av både de ena & de andra.
 
När jag kom hem,
spolade jag upp ett hett bad, (kände mej lite frusen), och det var så skönt,
att krypa ner en stund.
 
TACK FÖR DENNA FANTASTISKA, UNDERBARA DAG!
    Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0